Weblogs

De vakantie is voorbij, en ik heb deze week weer gewerkt in de kinderopvang. Wat betreft het schrijven vind ik het toch het fijnste om een ritme te hebben: werk buitenshuis, en dan op je vrije dag gaan schrijven. 

Momenteel ben ik bezig met het bijwerken van weblogs. Ook heb ik mijn zogenaamde 'schrijverskast' weer eens helemaal ondersteboven gehaald. Maar dan komt er zoveel naar buiten vallen aan archiefmateriaal, dat dit acuut weer leidt tot keuzestress! 

Het is daarom wel heel prettig om alles te ordenen in weblogs. Het prettige van weblogs is, dat je je teksten van tijd tot tijd heel overzichtelijk kunt herlezen. Het lukt mij steeds beter om dan ook vrij streng teksten of stukken tekst te schrappen. 

Zoals ook al eerder gezegd: ik laat het verder even op zijn beloop hoe en wanneer ik weer ga publiceren. Bij de eerste roman stond noodzaak heel duidelijk op de eerste plaats: mijn verhaal 'moest de wereld in', zogezegd. Nu dit buitengewoon goed gelukt is, kan ik bij het publiceren van volgende boeken vooral het plezier ervan op de voorgrond stellen.

Gewoon plezier hebben in het bundelen van teksten en genieten van het proces. Dan publiceren, en niet al te zeer met het eindresultaat bezig zijn. Dat gaat vast goed komen.  

Wordt vervolgd! 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ster

Voorjaar

Terugblik